НЬЮ-ЙОРК, 16 липня 2019 р. – Ford Motor Company та Volkswagen AG оголосили про розширення свого глобального альянсу, який віднині буде також займатися електромобілями та співпрацею з Argo AI з метою впровадження технологій автономного керування автомобілями на території США і Європи. Це дозволить обом компаніям покращити рівень обслуговування клієнтів і водночас із цим підвищити свою конкурентоспроможність, знизити витрати і підвищити ефективність використання капіталу.
Президент і виконавчий директор компанії Volkswagen д-р Герберт Дісс (Herbert Diess), президент і виконавчий директор компанії Ford Джим Хекет (Jim Hackett) та виконавчий директор Argo AI Браян Салєскі (Bryan Salesky) повідомили, що Volkswagen спільно з Ford інвестує у діяльність Argo AI — компанії, яка займається розробкою технологій автономних автомобілів.
Завдяки співпраці з Ford і Volkswagen система автономного керування компанії Argo AI (SDS, self-driving system) є першою системою такого типу з планами щодо комерційного впровадження у Європі та США. Крім цього, завдяки доступу до глобальних ринків збуту обох автовиробників платформа Argo AI має найбільший з точки зору географії потенціал впровадження серед усіх існуючих на даний момент технологій автономного керування. Volkswagen і Ford будуть незалежно інтегрувати систему SDS компанії Argo AI у спеціально розроблені моделі автомобілів, що дозволить підтримати ініціативи кожної з компаній у сфері пасажирських і вантажних перевезень.
Компанія Argo AI і надалі буде зосереджувати свої зусилля на створенні системи автономного керування 4 рівня за класифікацією SAE, призначеної для використання у сервісах спільних поїздок за домовленістю та службах перевезень вантажів у густонаселених міських районах.
Ford і Volkswagen будуть мати однакові частки в Argo AI, а разом автовиробники будуть володіти контрольним пакетом акцій. Решта акцій буде використана в якості заохочувального резерву для співробітників Argo AI. Транзакція потребує схвалення наглядових органів та передбачає виконання певних умов закриття угоди.«Хоча Ford і Volkswagen залишаються незалежними та продовжують жорстку конкурентну боротьбу на ринку, об’єднання і спільна робота з Argo AI над такою важливою технологією дозволить нам створити унікальні можливості та забезпечити масштабні результати і географічне охоплення, — сказав Хекет. — Створення можливостей для синергії у багатьох сферах дозволить нам продемонструвати міць нашого глобального альянсу в епоху розумних автомобілів для розумного світу».
Керівники компаній також оголосили, що Ford стане першим стороннім автовиробником, який зможе використовувати спеціалізовану архітектуру автомобіля та платформу MEB для налагодження виробництва на території Європи масового автомобіля з нульовим рівнем викидів, початок якого запланований на 2023 рік.
Протягом 6 років Ford планує поставити на європейський ринок понад 600 000 автомобілів на базі архітектури MEB, крім того, розглядається можливість випуску ще однієї цілковито нової моделі Ford для європейських клієнтів. Це відповідає європейській стратегії Ford, яка передбачає подальше використання сильних сторін компанії, у тому числі — комерційних автомобілів, популярних кросоверів та імпортованих культових моделей, таких як Mustang та Explorer.
Компанія Volkswagen розпочала створення архітектури MEB у 2016 році, інвестувавши у цю платформу приблизно 7 мільярдів доларів США. Протягом наступних десяти років автовиробник планує виготовити на базі цієї платформи приблизно 15 мільйонів автомобілів тільки для Volkswagen Group.
Для компанії Ford використання архітектури MEB від Volkswagen є частиною глобальних інвестицій в електромобілі на суму понад 11,5 мільярда доларів США та відповідає планам Ford, згідно з якими європейським клієнтам буде запропоновано широкий асортимент електромобілів водночас із дотриманням зобов’язань щодо сталого розвитку.
«Зазираючи наперед, можна сказати, що ще більше клієнтів та навколишнє середовище виграють від кращої в галузі архітектури електромобіля Volkswagen. Наш глобальний альянс стає ще більш багатообіцяючим, і ми продовжуємо пошук інших сфер, у яких ми могли б співпрацювати, — сказав Дісс. — Масштабування нашої платформи MEB сприяє зменшенню витрат на розробку автомобілів з нульовим рівнем викидів і створює умови для більш масштабного і швидшого переходу на електромобілі в усьому світі. Це покращує позиції обох компаній завдяки більш ефективному використанню капіталу, подальшому зростанню та підвищенню конкурентоспроможності».
Альянс, в рамках якого здійснюється співпраця за напрямками, що не включають спільні інвестиції Volkswagen і Ford в Argo AI, не передбачає спільного володіння активами і функціонує незалежно від інвестицій в Argo AI. Роботою альянсу керує спільний комітет на чолі з Хекетом і Діссом, до складу якого також входять представники вищого керівництва обох компаній.
Крім того, компанії продовжують роботу над розробкою середньорозмірних пікапів для світового ринку, початок виробництва яких запланований на 2022 рік, а наступним етапом має стати випуск комерційних фургонів.